Blogin uusi ilme


Huh, vihdoinkin pääsen esittelemään teille uuden kannettavani ja sitä myötä myös blogin uuden ulkonäön! Olin pohtinut tätä muutosta jo jonkin aikaa ja nyt tuntui oikealta hetkeltä toteuttaa se. Vanha koneeni oli tehnyt kuolemaa melko kauan, kunnes viime viikolla päätin tilata uuden. Syvällisen taustatutkimuksen jälkeen tiukkoja kriteereitäni vastasi parhaiten Acer E 15. No, kone saapui jo seuraavana päivänä, mutta tietysti vaikeudet eivät loppuneet siihen...

Kannettavan näyttö oli nimittäin viallinen heti kun avasin sen ensimmäisen kerran. Eikä, just mun tuuria, ajattelin. Harmittihan se ihan super paljon, mutta sain kuitenkin nopeasti yhteyden Elisan asiakaspalveluun ja palautin koneen postin kautta. Olin harmituksesta huolimatta todella innoissani, sillä kone tuntui juuri oikealta minulle.

Maanantaiaamuna heräsin sitten tekstariin, että tilaukseni toimitus viivästyy kyseisen mallin saatavuushaasteiden takia. Ei voi olla totta. Tässä vaiheessa alkoi jo tuntua siltä, että jokin korkeampi voima yrittää pitää mua ja mun ihanaa kannettavaa erillään mahdollisimman pitkään. Olin jo valmistautunut henkisesti siihen, että saan koneen ehkä kuukauden sisällä. Täytyy kehua Elisaa siitä, että mun tuotepalautus käsiteltiin super nopeasti ja lopulta uusi kannettava oli jo keskiviikkona matkalla mun luokse. Torstaina vihdoin sain sen käsiini ja tämä on ollut rakkautta ensi silmäyksellä!



Acer E 15 on todella ohut ja kevyt kannettava, mikä oli yksi tärkeimmistä kriteereistä ostopäätöstä tehdessäni. Vanha koneeni oli iso, raskas ja kömpelö kuljettaa mukana, joten se on ollut jo monta vuotta melko vähäisellä käytöllä. En halunnut samaa kohtaloa uudelle koneelleni, sillä suunnitelmissa on palata opiskelemaan ja helposti mukana kulkeva kannettava on silloin iso plussa.

Muita tärkeitä kriteereitä olivat prosessori ja näytönohjain. Kannettavaa hankkiessa täytyy hyväksyä se, että on suorastaan mahdotonta saada samassa paketissa edullisuus, tehokas näytönohjain ja pieni koko. Koska halusin priorisoida hinnan ja pienuuden, jouduin joustamaan näytönohjaimen suhteen, mutta se lienee kuitenkin täysin riittävä kevyeen pelailuun. Tehokas prosessori sen sijaan oli ehdoton, sillä käytän paljon raskaita kuvanmuokkaus- ja videoeditointiohjelmia.

Ja hei, Acer E 15:sen tyylikäs ulkomuoto oli myös iso houkutin!


Vaihdoin eilen blogin teeman ja toivon, että yleisilme on nyt modernimpi ja raikkaampi. Uutuutena yläreunasta löytyvät vaihtuvat postausesittelyt ja alareunasta upotettu Instagram. Itse olen tähän nykyiseen teemaan todella tyytyväinen enkä varmasti tule kyllästymään siihen kovin nopeasti! Siinä on kaikki, mitä ajattelenkin tarvitsevani blogissa.

Onko teillä joskus sellaisia aikoja, että kaikki vain tuntuu menevän pieleen? Nämä viime viikot ovat kyllä olleet juuri sellaisia. Entä mitä mieltä olette blogin uudesta lookista? Olen aina avoin palautteelle!

♡ Valpuri

6 kommenttia

  1. Olipa paljon vaikeuksia saada tuo kone lopulta sinulle :( Tosi kivan näköinen kone kuitenkin, kuulostaa mahtavalta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, mutta odotus oli sen arvoista! Nyt olen ihan hullaantunut tähän koneeseen. :D Kiitos kommentista!

      Poista
  2. Huippua että sait uuden tietokoneen kaiken ton jälkeen kuitenkin! Ja hei tää uusi ulkoasu näyttää ihan älyttömän kivalta<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Pelkäsin että tästä tulisi vielä vaikeampi prosessi hahah. Kiitos! :)

      Poista
  3. Tosi tyylikäs tämä uusi ulkoasu, tykkään ehdottomasti! Ja onneksi koneasiatkin lopulta järjestyivät :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Ja niinpä, oli kyllä iso helpotus että tää järjestyi näinkin nopeasti ja kivuttomasti vaikka ehdin jo stressata.

      Poista